Highlighter

Δ1,Δ2,Δ3: Εκπαιδευτική εκδρομή

Την Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017, η  Δ΄ τάξη του σχολείου μας, πραγματοποίησε σχολική εκπαιδευτική εκδρομή. 

 

1.jpg2.jpg3.jpg

Η συγκεκριμένη εκδρομή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια διαθεματικών  εκπαιδευτικών προγραμμάτων Μυθολογίας, Ιστορίας, Τέχνης, που υλοποιούνται στην τάξη μας  κατά  την τρέχουσα σχολική χρονιά και επισκεφθήκαν:

1. Την παράσταση «Τον θρόνο του Ηλιου»  σε προβολή 9D , προκειμένου να γνωρίσουν τη δημιουργία του νησιού της Ρόδου. 

4.jpg5.jpg6.jpg

2. Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ρόδου, στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας.  

13.jpg14.jpg7.jpg8.jpg9.jpg
 
10.jpg11.jpg12.jpg

3. Σε συνέχεια της Μουσειοσκευής από το μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, που θέμα της είχε «Το Παιχνίδι στην Αρχαία Ελλάδα», επισκεφθήκαμε  Το Αρχαίο Στάδιο Ρόδου, προκειμένου να δραστηριοποιηθούν βιωματικά στα αρχαία ομαδικά παιχνίδια. 

16.jpg17.jpg
Εκεί οι μαθητές είδαν από κοντά ένα αρχαίο Στάδιο και έπαιξαν αρχαία αλλά συνάμα και σημερινά ομαδικά παιχνίδια, όπως Τυφλόμυγα, Κυνηγητό, Κρυφτό κ.α 
15.jpg18.jpg

4. Τον αρχαίο Ναό του Απόλλωνα, δίπλα στο αρχαίο  Στάδιο, στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας.

Αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιαλυσού

1.jpg

Μια εξαιρετική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Τρίτη στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιαλυσού. Η εκδήλωση είχε τίτλο: «Ένας μικρός Διαγόρας ταξιδεύει στην Ολυμπία» και  την υλοποίησαν οι μαθητές και μαθήτριες του Δ΄ 2 τμήματος του σχολείου.

 

Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα εμπνεύστηκε και υλοποίησε  η δασκάλα της τάξης κ. Βάσω Χρονοπούλου. Βασικοί στόχοι του προγράμματος ήταν να  μάθουν τα παιδιά   το πώς γίνονταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα και επίσης να μάθουν την ιστορία και τις διακρίσεις των Ροδίων Ολυμπιονικών.

2.jpg
 Απονομή κότινων στους νικητές

Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα είχε διάρκεια περίπου τέσσερις μήνες στη διάρκεια των οποίων η δασκάλα η κα Χρονοπούλου με κατάλληλο υλικό που η ίδια επιμελήθηκε έμαθε στους μαθητές για την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων, πότε ξεκίνησαν, πόσο ήταν η διάρκειά τους στην αρχή και στη συνέχεια, ποιες πόλεις συμμετείχαν, την εκεχειρία κατά τη διάρκεια των αγώνων, τα βραβεία που έπαιρναν οι αθλητές και την καταξίωση που είχαν για πάντα.

Την Τρίτη, 13 Ιουνίου 2017, στον αύλειο χώρο του σχολείου παρουσίασαν σε όλες τις τάξεις παρουσία πολλών γονέων το πρόγραμμά τους που ήταν μια πιστή αναπαράσταση των Ολυμπιακών Αγώνων της αρχαιότητας.

3.jpg
 Οι Ελλανοδίκες παρακολουθούν τη διεξαγωγή του αγώνα δρόμου

Η εκδήλωση ξεκίνησε με την αφή της Ολυμπιακής φλόγας και την επίκληση της πρωθιέρειας. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου μια μικρή λαμπαδηδρομία.

Οι μαθητές και οι γονείς παρακολούθησαν αναπαράσταση των Ολυμπιακών αγωνισμάτων όπως του ακόντιου, του άλματος, του δίσκου, της πάλης και του αγώνα δρόμου.

Τα παιδιά του τμήματος ήταν ντυμένα ανάλογα με την εποχή που αναφέρονταν και υπήρχαν μέχρι και Ελλανοδίκες που ανακοίνωναν τους νικητές και φρόντιζαν για την άρτια διεξαγωγή των αθλημάτων.

4.jpg
 Η δασκάλα κ. Χρονοπούλου με τις μαθήτριες που ήταν ιέρειες

Παρουσιάστηκε η ιστορία της Καλλιπάτειρας, του Διαγόρα και του γένους των Ηρακλειδών που έκαναν ξακουστή τη Ρόδο ως πατρίδα των Ολυμπιονικών.

Οι μαθητές έκαναν αναπαράσταση του Δόλιχου αγώνα και του Oπλιτόδρομου και εξαιρετικά συγκινητική ήταν η σκηνή του γύρου του Διαγόρα στο αρχαίο Στάδιο της Ολυμπίας και η αποθέωση του από τους θεατές.

5.jpg
 Παρουσίαση των αθλητών που συμμετέχουν στον Οπλιτόδρομο

Η εκδήλωση έκλεισε με την απονομή των κότινων στους νικητές  και τα πλήθη να  τους ραίνουν με λουλούδια. Τέλος να σημειώσουμε ότι η εκδήλωση εντάσσονταν στο τρίτο πολιτιστικό δεκαήμερο που διοργάνωσε το σχολείο το χρονικό διάστημα από 4 έως 14 Ιουνίου 2017.

Δ2: Περιμένοντας τα Χριστούγεννα?

Με μεγάλη  χαρά, ανυπομονησία και αγωνία  περιμένουμε και φέτος τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Από τις αρχές του Δεκέμβρη και θέλοντας να μπούμε σε χριστουγεννιάτικο κλίμα, ξεκινήσαμε τις προετοιμασίες σε όλο το σχολείο αλλά και στην τάξη μας! 

Το σχολείο μας στολίστηκε με Χριστουγεννιάτικο διάκοσμο στους διαδρόμους και τις αίθουσες διδασκαλίας, χριστουγεννιάτικα τραγούδια ακούγονταν από την αίθουσα Μουσικής και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων προσέφερε Χριστουγεννιάτικα δωράκια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες!

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg

Και εμείς στο τμήμα μας, το Δ2, πράξαμε ανάλογα! 

Στολίσαμε το δεντράκι και τη φάτνη μας, κατασκευάσαμε χιονάνθρωπους, αστεράκια, χιονονιφάδες κ.α. για τη διακόσμηση της αίθουσας μας, φτιάξαμε κουτί του Αι-Βασίλη και του γράψαμε τα γράμματά μας.

Στις 19 του Δεκέμβρη, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, παρακολουθήσαμε τη μαγευτική  Χριστουγεννιάτικη γιορτή από τα πρωτάκια μας, σε εκπληκτικούς και χαριτωμένους ρόλους. 

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

 

Στις 23 του μήνα εκκλησιαστήκαμε και  όσοι επιθυμούσαν έλαβαν  Θεία Κοινωνία στην ενορία μας. Κατόπιν επιστρέψαμε στο σχολείο μας, μιλήσαμε για τη σημασία της γέννησης του Θεανθρώπου, το διαχρονικό μήνυμα, την ελπίδα και την αγάπη που φέρει στις ζωές όλων των ανθρώπων. 

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

Τέλος, η τάξη μας με συνοδεία  μουσικών οργάνων, τραγούδησε τα κάλαντα στον Διευθυντή, στο Σύλλογο Διδασκόντων και στις υπόλοιπες τάξεις και ανταλλάξαμε ευχές για Καλά Χριστούγεννα  & Καλές γιορτές!

1.jpg2.jpg3.jpg

1.jpg2.jpg

1.jpg2.jpg3.jpg

1.jpg2.jpg

1.jpg2.jpg3.jpg

Δ2: Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και Μεταφραστών Ρόδου

 

1.jpg2.jpg

Την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου το σχολείο μας με πολλή χαρά φιλοξένησε το Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και Μεταφραστών Ρόδου.

 

3.jpg4.jpg

Ο βιβλιοθηκονόμος κύριος Αργύρης Κόσκορος επισκέφτηκε τα τμήματα Δ1 και Δ2 του σχολείου μας και οργάνωσε ένα εργαστήρι δημιουργικής γραφής. Μέσα σε περίπου δύο ώρες, τα παιδιά μίλησαν για τις αναγνωστικές τους προτιμήσεις, για διάφορα λογοτεχνικά είδη και γνώρισαν τη δομή του παραδοσιακού παραμυθιού.

 

5.jpg6.jpg

Με αφορμη την ανάγνωση της ιστορίας «Ο Κάβουρας» από το βιβλίο «Παραμύθια από τόπους της Μεσογείου», εργάστηκαν ομαδικά και έφτιαξαν τα δικά τους παραμύθια. Όλα τα παιδιά παρακολούθησαν με ενδιάφερον το εργαστήρι και συμμετείχαν με πολύ ενθουσιασμό στις δραστηριότητες.

 

 

7.jpg8.jpg

Ευχαριστούμε και δημόσια τον κύριο Αργύρη Κόσκορο και το Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και Μεταφραστών Ρόδου για την άμεση ανταπόκριση στο κάλεσμά μας και για τις εξαιρετικές δραστηριότητες.

 

10.jpg9.jpg

Δ2: Ο τόπος μου? σε βότσαλα

1.jpg2.jpg3.jpg

Στα Πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, όπου στην 1η Ενότητα του σχολικού εγχειριδίου διδάσκεται  το κεφάλαιο « Γνωριμία με τον τόπο μου», η τάξη μας είχε την ευκαιρία  μεταξύ πολλών άλλων δραστηριοτήτων να προσεγγίσει  και αισθητικά τον τόπο που ζει.

Έτσι, ζώντας στη νησιωτική Ελλάδα, στο πανέμορφο νησί της Ρόδου,  από νωρίς  συγκεντρώσαμε βότσαλα από παραλία του νησιού μας και αφού προηγουμένως μελετήσαμε το νησί μας από τον χάρτη, γνωρίσαμε τις πόλεις και τα χωριά του, τους αρχαιολογικούς και τουριστικούς του χώρους, τα βουνά και τις θάλασσες του, τους ανθρώπους και τα έργα του, τα προϊόντα του, τα ζώα και τα φυτά του κ.α,  ζωγραφίσαμε το νησί μας!

20161103_130259.jpg20161103_130308.jpg20161103_130322.jpg20161103_130404.jpg20161103_130432.jpg

Χρησιμοποιώντας τέμπερες, πινέλα,παλέτες, σπρέι  κ.α. υλικά, φτιάξαμε τον χάρτη του νησιού μας πάνω στα βότσαλα με τα βουνά του και τις πεδιάδες του, τις πόλεις του και τα χωριά του!

20161104_124105.jpg20161104_124112.jpg

Οι μαθητές καταχάρηκαν και διασκέδασαν με αυτήν τη δραστηριότητα και ανακάλυψαν και τη χρηστικότητα του ζωγραφισμένου βότσαλου, το οποίο θα χρησιμοποιούσαν στο γραφείο τους ή το θρανίο τους, ως presse-papier.